جنبش مردمی غیرت

إن الله غیور و یحب کل غیور

جنبش مردمی غیرت

إن الله غیور و یحب کل غیور

جنبش مردمی غیرت

bagheyrat.blog,ir
telegram.me/bagheyrat

بایگانی

سایه نهادگرایان بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

| شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۸ ب.ظ

دکتر حسن روحانی کتابی به نام امنیت_ملی_و_نظام_اقتصادی_ایران با آرم مجمع تشخیص مصلحت نظام سند استراتژیک منتشر کرده است.

در این کتاب در صفحه 782 ، پس از بررسی انواع مکاتب_اقتصادی و ارزیابی و مطالعه روی آنها از منظر اسناد فرادستی نظام از جمله اهداف اقتصادی سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه به ویژه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساس نظریه‌های مکاتب نهادگرایان و کنینزی‌های جدید با الگوی مطلوب توسعه در جمهوری اسلامی ایران قرابت بیشتری دارد. قضاوت با شماست! جان_مینارد_کینز در دهه 1940 :


بار دیگر هدف  ها را برتر از وسایل می  شماریم و خوب  ها را بر مفیدها ترجیح می  دهیم. ... اما آگاه باشید! زمان این آرمان  ها هنوز فرا نرسیده است. زیرا دست  کم برای یک صد سال دیگر باید برای خود و هر کس دیگر تظاهر کنیم که بدی، نیکی است و نیکی، بدی؛ زیرا بدی، مفید است و نیکی، مفید نیست. حرص، ربا و احتیاط باید هم چنان برای یک مدت کوتاه دیگر، خدایان ما باشند. زیرا فقط آن ها می  توانند ما را از گذرگاه تاریک نیاز اقتصادی به روشنایی روز، رهنما شوند.» کینز در ادامه تصریح می  کند: «هنوز زمان آن نرسیده است که به پاره  ای اصول بسیار متقن مذهب و فضایل اخلاقی، یعنی « حرص، رذیلت است»؛ « رباخواری، معصیت است» و «حب مال، نفرت  انگیز است»

منبع: افسران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی